"A férjemtől rezsót és szakácskönyvet kaptam AJÁNDÉKBA..." - Ugyan mi mást, hiszen csak egy "nő" vagy!
A hülye reklámok óriási sikere.
Ó, ha a HÜLYESÉGGEL áramot lehetne termelni!!! Sajnos, azt nem lehet, de a hülyeséggel rengeteg mindent el lehet adni...hülye embereknek, természetesen. A téma az utcán hever/hemzseg, csak győzzük kapkodni a fejünket.
Lássunk néhány hülyeség a köbön példát! Itt van mindjárt kezdetnek az ország legrégebbi (már a szocialista rendszerben is létező) bankjának, az OTP-nek a legújabb, éjjel-nappal a tévében nyomatott reklámja, amely egy lakáskölcsönt hivatott reklámozni. Mivel nem vették le a műsorról, hanem pont ellenkezőleg, percenként leadják valamelyik csatornán, valószínűleg az embereknek tetszik. Ijesztő.
A szöveg és a téma a következő - a teljesség igénye nélkül: Egy női hang negédesen közli a nézőkkel, hogy "szerető" férje a házasságuk elején rezsót és szakácskönyvet adott neki "ajándékba" (nyilván a szeretete és megbecsülése jeléül), és ennek hatására egészen belejött a főzésbe, amit már nem csak az ura és parancsolója, de egyre több barátjuk is "élvez", így elérkezettnek látták az időt arra, hogy a megtakarított pénzükből felújítsák a konyhát, hogy minél több barát "férhessen be" és ehessen náluk...Hogy ezzel mi a gond? A következők:
1. Egy "szerető" férj rezsót és szakácskönyvet ad ajándékba "imádott" feleségének - naná, hogy nem egy Hawaii nyaralást! Finom célzás a született házicselédnek, hogy irány a konyha drágám, nem azért vettelek el, hogy lopjad a napot, hanem hogy végezd a dolgod, amire születtél, ami a kötelességed!
2. Az ostoba asszonyka még véletlenül sem tiltakozott - miért is tette volna, kiszolgálásra nevelték, és vette ő a lapot amikor megkapta a rezsót - hanem időt, fáradságot és energiát nem kímélve szorgalmasan gyakorolt és egyre jobban bele is jött a főzésbe-sütésbe, óriási sikereket aratott vele, már a fél város az ő főztjét zabálja, és ez már majdnem olyan, mintha feltalálta volna a rák ellenszerét! És lássuk be, vannak akik csak erre alkalmasak, semmi másra, többre, nekik már ez is boldogság és fontosnak érezhetik magukat tőle!
3. A szorgalmas és engedelmesen boldog, elégedett asszonyka nyilvánvalóan a nyolcórás munkaidején túl, a szabadidejéből, pihenőidejéből gyakorolja órákon keresztül a sütést-főzést, miközben ura és parancsolója természetesen a tévét nézi vagy a haverokkal sörözik, és türelmesen várja, hogy az 'ásszony' örömittasan, boldogságtól reszketve kiabálja amit évszázadok óta kiabálnak az 'ásszonyok' : "Kész a vacsora, drágám!". Arról már ne is beszéljünk, hogy ez a szorgalmasan engedelmes asszonyka a nyolcórás munkaidejében megkeresett pénzéből veszi meg a sütéshez-főzéshez szükséges alapanyagokat, amiket azután az éhes, ingyenélő "barátok" hálásan fel is zabálnak. Az ostoba asszonyka legnagyobb megelégedésére. Naná, hogy örömmel felzabálják! Ki nem örül annak, hogy egy idióta helyette megveszi és elkészíti a kaját? Persze, hogy a "barátok" egyre többen lesznek egy idő után és már be sem férnek a konyhába. Ki ne akarna ingyen és bérmentve hetente négyszer-ötször zabálni? Mert arról a reklámban nincs szó, hogy az ostoba asszonykát is rendszeresen vendégül látnák a "barátai".
4. Ostoba asszonyka nemcsak a munkaidejében megkeresett pénzének és szabadideje egy részének feláldozásával zabáltatja az ingyenélő barátok egész hadseregét, hanem - ÉS ITT JÖN A REKLÁM LÉNYEGE! - még a megtakarított pénzét is arra költi, hogy a KONYHÁT nagyobbítsa meg, hogy minél több ingyenélő barát zabálhasson náluk lehetőleg a hét mindennapján. Ami persze az alapanyagok mennyiségének növekedésével, ezzel párhuzamosan növekvő kiadásokkal és még több munkaidőn túli, a szabadidőből ráfordított órával jár. De asszonykának ez micsoda boldogság és öröm! Végre megtalálta az élete az értelmét, van már miért reggelente felkelnie! Éljen a "vendéglátás"!
Csak gratulálni tudok annak, aki ezt a reklámot kitalálta, és azoknak is, akiknek ez a reklám és az üzenete tetszik! Gratulálok továbbá azoknak, akik ezt a reklámot nézegetve összepisálják magukat az örömtől, mert a saját életük igazolását látják benne, megerősítést kapnak belőle, hogy igen, így kell élni, így kerek az egész világ! Mi más öröm is létezhetne egy 'ásszony' számára, mint a főzés-sütés, ingyen zabáltatás?
Nem tudom hol lehetne utánajárni a reklámok nézettségi adatainak, de kiver a víz még a a gondolatától is, hogy azért megy éjjel-nappal ez az oltári nagy hülyeség a tévében, mert amióta elkezdték vetíteni, azóta idióta fiatal párok tömkelege zúdul be naponta a bankba kölcsönért-megtakarításért vagy mi a fenéért!